Previous Next

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır.

Toplantıya İlişkin Sevk Edilen Hükümler

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır. Nitekim ülkemizde de malikler veya paydaşlar, kentsel dönüşüm uygulamalarının başlangıcında riskli yapı hakkında herhangi bir toplantı yapmaksızın yüklenici ile sözleşme kurmaktadır. Hatta kimi zaman söz konusu hukuki işlemlerin, riskli yapı hakkında karar dahi alınmaksızın yapıldığı görülmektedir[9].

Uygulama Yönetmeliği’nin m.15/f.2 hükmüne 2013 senesinde yapılan değişiklik ile toplantıya ilişkin olarak öngörülen bazı koşulların varlığı durumunda toplantı yapılmasının zorunlu olduğunun anlaşılmasına olanak sağlayan bir ibare eklenmiş bulunmakta idi. Hükme göre, riskli yapılar hakkındaki kararların 6306 sayılı Kanun’un m.6 hükmü uyarınca malikler tarafından oybirliği ile alınamadığı hallerde, maliklerden yalnızca birinin istemi üzerine diğer tüm maliklerin toplantıya çağrılması gerekmekteydi. Söz konusu ifadeden, oybirliğinin sağlanmış olduğu sürece toplantı tertip edilmesine gerek olmadığı; toplantının ancak oybirliğinin sağlanamadığı hallerde yapılması lazım geldiği anlaşılmaktaydı. 2016 senesinde Yönetmelik’te yapılan sonraki değişiklikte ise bu hüküm madde metninden çıkarılmış ve riskli yapıya ilişkin bir toplantı yapılıp yapılmaması noktasında belirsizlik meydana gelmiştir.

Toplantı meselesine ilişkin olarak 2023 tarihindeki son değişiklik neticesinde Uygulama Yönetmeliği m.15/f.2, c.1’in mevcut hali, “(…) payların satışına, kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine, toplantı yapılması gerekmeksizin ve herhangi bir şekil şartına tabi olmaksızın sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.” şeklinde düzenlenmiştir.

Riskli yapının tespit masrafları ve yıkım masraflarını kim ödeyecek? –  Tüketici Hakları Uzmanı – Sefa KABAALİOĞLU

Son Makaleler

Kentsel Dönüşümün Doktoru: Erol Çelik Kimdir? 03-06-2025

Şehirlerin dönüşümü, yalnızca binaların yenilenmesi değil; geleceğin şekillendirilmesi, güvenli yaşam alanlarının oluşturulması ve mülk sahiplerinin haklarının korunması anlamına gelir. 

Devamını oku...

Kentsel Dönüşümün Doktoru: Erol Çelik ile Güvenli Gelecek! - 03-06-2025

Erol Çelik: Kentsel Dönüşümde 35 Yıllık Deneyim
Erol Çelik, Türkiye genelinde kentsel dönüşüm projelerine yön veren en önemli isimlerden biridir.

Devamını oku...

Kentsel Dönüşümün Doktoru Erol Çelik - 03-06-2025

Birçok mülk sahibi, kentsel dönüşüm sürecinde yanlış kararlar alarak büyük kayıplar yaşayabiliyor. Hukuki süreçlerin doğru yönetilmesi, mülk değerinin korunması ve en kazançlı dönüşüm planının oluşturulması için uzman danışmanlık almak şart 

Devamını oku...

KENTSEL DÖNÜŞÜM AVUKATI - 27-05-2025

Kentsel Dönüşüm Hukuku, gayrimenkul hukuku ile ilişkili olmakla beraber avukatlarımızın uzmanlaşmış olduğu ve yoğun olarak faaliyet gösterdiğimiz alanlardır. 

Devamını oku...

Kentsel Dönüşümde İtiraz ve Davalar - 27-05-2025

Kentsel dönüşüm kapsamında ilk olarak idare risk taşıyan yapılar için risk tespit raporu düzenler. Buna müteakip idare risk taşıyan bu yapılar için kentsel dönüşüm kararı alır. 

Devamını oku...

Kentsel Dönüşümün Hukuki Boyutları Nelerdir? 27-05-2025

Kentsel dönüşüm, sağlıklı ve güvenli kullanım imkânı olmayan yapı ve alanların değiştirilmesidir. Şehirlerin tarihi ve kültürel dokusunu koruyarak afetlere karşı dayanıklı kent haline getirmek temel esastır.

Devamını oku...