Previous Next

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır.

Toplantıya İlişkin Sevk Edilen Hükümler

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır. Nitekim ülkemizde de malikler veya paydaşlar, kentsel dönüşüm uygulamalarının başlangıcında riskli yapı hakkında herhangi bir toplantı yapmaksızın yüklenici ile sözleşme kurmaktadır. Hatta kimi zaman söz konusu hukuki işlemlerin, riskli yapı hakkında karar dahi alınmaksızın yapıldığı görülmektedir[9].

Uygulama Yönetmeliği’nin m.15/f.2 hükmüne 2013 senesinde yapılan değişiklik ile toplantıya ilişkin olarak öngörülen bazı koşulların varlığı durumunda toplantı yapılmasının zorunlu olduğunun anlaşılmasına olanak sağlayan bir ibare eklenmiş bulunmakta idi. Hükme göre, riskli yapılar hakkındaki kararların 6306 sayılı Kanun’un m.6 hükmü uyarınca malikler tarafından oybirliği ile alınamadığı hallerde, maliklerden yalnızca birinin istemi üzerine diğer tüm maliklerin toplantıya çağrılması gerekmekteydi. Söz konusu ifadeden, oybirliğinin sağlanmış olduğu sürece toplantı tertip edilmesine gerek olmadığı; toplantının ancak oybirliğinin sağlanamadığı hallerde yapılması lazım geldiği anlaşılmaktaydı. 2016 senesinde Yönetmelik’te yapılan sonraki değişiklikte ise bu hüküm madde metninden çıkarılmış ve riskli yapıya ilişkin bir toplantı yapılıp yapılmaması noktasında belirsizlik meydana gelmiştir.

Toplantı meselesine ilişkin olarak 2023 tarihindeki son değişiklik neticesinde Uygulama Yönetmeliği m.15/f.2, c.1’in mevcut hali, “(…) payların satışına, kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine, toplantı yapılması gerekmeksizin ve herhangi bir şekil şartına tabi olmaksızın sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.” şeklinde düzenlenmiştir.

Riskli yapının tespit masrafları ve yıkım masraflarını kim ödeyecek? –  Tüketici Hakları Uzmanı – Sefa KABAALİOĞLU

Son Makaleler

MERSİN İLÇE BAZLI KENTSEL DÖNÜŞÜM DANIŞMANLIĞI

Mersin’in tüm ilçelerinde profesyonel kentsel dönüşüm danışmanlığı. Sözleşme, vekaletname, müteahhit seçimi ve malik haklarının korunması. 0850 30 30 734

Devamını oku...

MERSİN KENTSEL DÖNÜŞÜM – SIK SORULAN SORULAR

Mersin’de kat malikleri en çok bu soruları araştırıyor. Yanlış bilgi, yanlış imzaya götürür. Profesyonel danışmanlık: 0850 30 30 734

Devamını oku...

MERSİN’DE AZINLIK İNŞAATI DURDURABİLİR Mİ

Mersin’de azınlık malik inşaatı durduramaz. 50+1 çoğunluk yeterlidir. Hak kaybı yanlış imzayla olur. Danışmanlık: 0850 30 30 734

Devamını oku...

MERSİN’DE KAT KARŞILIĞI SÖZLEŞME MAĞDURİYETLERİ

Mersin’de kat karşılığı sözleşme yanlış yazılırsa metrekare ve bağımsız bölüm kaybı ortaya çıkar. Profesyonel sözleşme kontrolü: 0850 30 30 734

Devamını oku...

MERSİN RİSKLİ BİNA SÜRECİ VE MALİK HAKLARI

Mersin’de riskli bina kararı hakları yok etmez. Hak kaybını oluşturan yanlış sözleşme ve yanlış imzadır. Profesyonel danışmanlık: 0850 30 30 734

Devamını oku...

MERSİN’DE VEKALETNAME İMZALAMADAN ÖNCE DİKKAT EDİLECEKLER

Mersin’de vekaletname yanlış hazırlanırsa tüm haklar tek imzayla devredilebilir. Vekaletname kontrolü ve düzenlemesi: 

0850 30 30 734

Devamını oku...