Previous Next

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır.

Toplantıya İlişkin Sevk Edilen Hükümler

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır. Nitekim ülkemizde de malikler veya paydaşlar, kentsel dönüşüm uygulamalarının başlangıcında riskli yapı hakkında herhangi bir toplantı yapmaksızın yüklenici ile sözleşme kurmaktadır. Hatta kimi zaman söz konusu hukuki işlemlerin, riskli yapı hakkında karar dahi alınmaksızın yapıldığı görülmektedir[9].

Uygulama Yönetmeliği’nin m.15/f.2 hükmüne 2013 senesinde yapılan değişiklik ile toplantıya ilişkin olarak öngörülen bazı koşulların varlığı durumunda toplantı yapılmasının zorunlu olduğunun anlaşılmasına olanak sağlayan bir ibare eklenmiş bulunmakta idi. Hükme göre, riskli yapılar hakkındaki kararların 6306 sayılı Kanun’un m.6 hükmü uyarınca malikler tarafından oybirliği ile alınamadığı hallerde, maliklerden yalnızca birinin istemi üzerine diğer tüm maliklerin toplantıya çağrılması gerekmekteydi. Söz konusu ifadeden, oybirliğinin sağlanmış olduğu sürece toplantı tertip edilmesine gerek olmadığı; toplantının ancak oybirliğinin sağlanamadığı hallerde yapılması lazım geldiği anlaşılmaktaydı. 2016 senesinde Yönetmelik’te yapılan sonraki değişiklikte ise bu hüküm madde metninden çıkarılmış ve riskli yapıya ilişkin bir toplantı yapılıp yapılmaması noktasında belirsizlik meydana gelmiştir.

Toplantı meselesine ilişkin olarak 2023 tarihindeki son değişiklik neticesinde Uygulama Yönetmeliği m.15/f.2, c.1’in mevcut hali, “(…) payların satışına, kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine, toplantı yapılması gerekmeksizin ve herhangi bir şekil şartına tabi olmaksızın sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.” şeklinde düzenlenmiştir.

Riskli yapının tespit masrafları ve yıkım masraflarını kim ödeyecek? –  Tüketici Hakları Uzmanı – Sefa KABAALİOĞLU

Son Makaleler

Avcılar Kentsel Dönüşüm Danışmanlığı 2025

"Avcılar’da kentsel dönüşüm süreci nasıl yönetilmeli? 2025’e özel danışmanlık hizmeti, müteahhit seçimi, sözleşme detayları ve iletişim bilgileri bu yazıda."

Devamını oku...

Bahçelievler Kentsel Dönüşüm Danışmanlığı 2025

"Bahçelievler’de kentsel dönüşüm süreci nasıl yönetilmeli? 2025’e özel danışmanlık hizmeti, müteahhit seçimi, sözleşme detayları ve iletişim bilgileri bu yazıda."

Devamını oku...

Bakırköy Kentsel Dönüşüm Danışmanlığı | 2025

"Bakırköy’de kentsel dönüşüm süreci nasıl yönetilmeli? 2025’e özel danışmanlık hizmeti, müteahhit seçimi, sözleşme detayları ve iletişim bilgileri bu yazıda."

Devamını oku...

Müteahhit ile Noter Sözleşmesi Yapılmadan Önce Vekaletname Verilmemeli | 2025

"Kentsel dönüşümde müteahhit ile noter sözleşmesi yapılmadan önce vekaletname verilmemeli. 2025'e özel uyarılar, danışmanlığın önemi ve iletişim bilgileri bu yazıda."

Devamını oku...

Kentsel Dönüşüm Vekaletname Örneği 2025

"Kentsel dönüşümde vekaletname nasıl hazırlanmalı? 2025'e özel örnek, sık yapılan hatalar, danışmanlıkla düzenlemenin önemi ve iletişim bilgileri bu yazıda."

Devamını oku...

Kentsel Dönüşüm Müteahhit Sözleşmesi Nedir?, Örneği | 2025

"Kentsel dönüşümde müteahhit sözleşmesi nasıl yapılmalı? 2025'e özel örnek sözleşme, kritik uyarılar, profesyonel danışmanlığın önemi ve iletişim bilgileri bu yazıda sizi bekliyor."

Devamını oku...