Previous Next

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır.

Toplantıya İlişkin Sevk Edilen Hükümler

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır. Nitekim ülkemizde de malikler veya paydaşlar, kentsel dönüşüm uygulamalarının başlangıcında riskli yapı hakkında herhangi bir toplantı yapmaksızın yüklenici ile sözleşme kurmaktadır. Hatta kimi zaman söz konusu hukuki işlemlerin, riskli yapı hakkında karar dahi alınmaksızın yapıldığı görülmektedir[9].

Uygulama Yönetmeliği’nin m.15/f.2 hükmüne 2013 senesinde yapılan değişiklik ile toplantıya ilişkin olarak öngörülen bazı koşulların varlığı durumunda toplantı yapılmasının zorunlu olduğunun anlaşılmasına olanak sağlayan bir ibare eklenmiş bulunmakta idi. Hükme göre, riskli yapılar hakkındaki kararların 6306 sayılı Kanun’un m.6 hükmü uyarınca malikler tarafından oybirliği ile alınamadığı hallerde, maliklerden yalnızca birinin istemi üzerine diğer tüm maliklerin toplantıya çağrılması gerekmekteydi. Söz konusu ifadeden, oybirliğinin sağlanmış olduğu sürece toplantı tertip edilmesine gerek olmadığı; toplantının ancak oybirliğinin sağlanamadığı hallerde yapılması lazım geldiği anlaşılmaktaydı. 2016 senesinde Yönetmelik’te yapılan sonraki değişiklikte ise bu hüküm madde metninden çıkarılmış ve riskli yapıya ilişkin bir toplantı yapılıp yapılmaması noktasında belirsizlik meydana gelmiştir.

Toplantı meselesine ilişkin olarak 2023 tarihindeki son değişiklik neticesinde Uygulama Yönetmeliği m.15/f.2, c.1’in mevcut hali, “(…) payların satışına, kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine, toplantı yapılması gerekmeksizin ve herhangi bir şekil şartına tabi olmaksızın sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.” şeklinde düzenlenmiştir.

Riskli yapının tespit masrafları ve yıkım masraflarını kim ödeyecek? –  Tüketici Hakları Uzmanı – Sefa KABAALİOĞLU

Son Makaleler

⭐ KENTSEL DÖNÜŞÜMDE AZINLIK HAKLARI NELERDİR?

Kentsel dönüşümde azınlık hakları nelerdir, karara katılmayan kat maliklerinin hukuki hakları ve itiraz imkanları nelerdir?

Devamını oku...

⭐ AZINLIK MALİKLERİN EN GEÇ FARK ETTİĞİ HATA

Kentsel dönüşümde azınlık maliklerin en büyük hatası ne? Erol Çelik, fark edildiğinde artık çok geç olan o kritik yanılgıyı anlatıyor.

Devamını oku...

⭐ AZINLIK HAKLARINI KAYBETTİREN 3 KRİTİK İMZA

Kentsel dönüşümde azınlık maliklerin haklarını kaybetmesine yol açan 3 kritik imza nedir? Erol Çelik, geri dönüşü olmayan bu imzaları net biçimde açıklıyor.

Devamını oku...

⭐ AZINLIK HAKLARI DİYE BİR ŞEY GERÇEKTEN VAR MI?

Kentsel dönüşümde azınlık hakları gerçekten var mı, yoksa bir efsane mi? Erol Çelik, çoğunluk kararlarının arkasındaki hukuki gerçeği net biçimde açıklıyor.

Devamını oku...

⭐ KENTSEL DÖNÜŞÜMDE AZINLIK NE YAPMALI? SUSMAK MI, İTİRAZ MI?

Kentsel dönüşümde azınlıkta kalan malik susarsa ne olur, itiraz ederse ne kazanır? Erol Çelik, bu kritik tercihin sonuçlarını net biçimde anlatıyor.

Devamını oku...

⭐KENTSEL DÖNÜŞÜMDE AZINLIK İÇİN GERİ DÖNÜLMEZ NOKTA NERESİ?

Kentsel dönüşümde azınlık malikler için geri dönülmez nokta neresidir? Erol Çelik, hangi imzadan sonra hakların fiilen kaybedildiğini net biçimde anlatıyor.

Devamını oku...