Previous Next

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır.

Toplantıya İlişkin Sevk Edilen Hükümler

6306 sayılı Kanun’da ve Uygulama Yönetmeliği’nin günümüze kadar devam eden değişikliklerinde risk tespiti üzerine mutlaka toplantı yapılması hakkında emredici bir hüküm yer almamıştır. Nitekim ülkemizde de malikler veya paydaşlar, kentsel dönüşüm uygulamalarının başlangıcında riskli yapı hakkında herhangi bir toplantı yapmaksızın yüklenici ile sözleşme kurmaktadır. Hatta kimi zaman söz konusu hukuki işlemlerin, riskli yapı hakkında karar dahi alınmaksızın yapıldığı görülmektedir[9].

Uygulama Yönetmeliği’nin m.15/f.2 hükmüne 2013 senesinde yapılan değişiklik ile toplantıya ilişkin olarak öngörülen bazı koşulların varlığı durumunda toplantı yapılmasının zorunlu olduğunun anlaşılmasına olanak sağlayan bir ibare eklenmiş bulunmakta idi. Hükme göre, riskli yapılar hakkındaki kararların 6306 sayılı Kanun’un m.6 hükmü uyarınca malikler tarafından oybirliği ile alınamadığı hallerde, maliklerden yalnızca birinin istemi üzerine diğer tüm maliklerin toplantıya çağrılması gerekmekteydi. Söz konusu ifadeden, oybirliğinin sağlanmış olduğu sürece toplantı tertip edilmesine gerek olmadığı; toplantının ancak oybirliğinin sağlanamadığı hallerde yapılması lazım geldiği anlaşılmaktaydı. 2016 senesinde Yönetmelik’te yapılan sonraki değişiklikte ise bu hüküm madde metninden çıkarılmış ve riskli yapıya ilişkin bir toplantı yapılıp yapılmaması noktasında belirsizlik meydana gelmiştir.

Toplantı meselesine ilişkin olarak 2023 tarihindeki son değişiklik neticesinde Uygulama Yönetmeliği m.15/f.2, c.1’in mevcut hali, “(…) payların satışına, kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine, toplantı yapılması gerekmeksizin ve herhangi bir şekil şartına tabi olmaksızın sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.” şeklinde düzenlenmiştir.

Riskli yapının tespit masrafları ve yıkım masraflarını kim ödeyecek? –  Tüketici Hakları Uzmanı – Sefa KABAALİOĞLU

Son Makaleler

Pendik Kentsel Dönüşüm Sözleşme ve Vekaletname Hataları

Pendik’te kentsel dönüşüm süreçlerinde sözleşme ve vekaletname hataları en sık yapılan yanlışlardır. Kat maliklerinin dikkat etmesi gerekenleri soru-cevaplarla keşfedin.

Devamını oku...

Kartal Kentsel Dönüşüm Sözleşme Hataları

Kartal’daki kentsel dönüşüm projelerinde sık yapılan sözleşme hataları ve kat maliklerinin dikkat etmesi gereken noktalar hakkında rehber.

Devamını oku...

Tuzla Kentsel Dönüşümde 50+1 Çoğunluk ve Sözleşme Hatalarına Dikkat

Tuzla’da kentsel dönüşümde 50+1 çoğunluk kararı ve kat karşılığı sözleşmelerde sık yapılan hatalar hakkında kat maliklerini bilgilendiren güncel haber.

Devamını oku...

Pendik Kentsel Dönüşüm Danışmanı

Pendik’te kentsel dönüşüm sürecinde kat maliklerine profesyonel danışmanlık sunuyoruz. 50+1 çoğunluk karar süreçlerinde haklarınızı güvence altına alın.

Devamını oku...

Kartal Kentsel Dönüşüm Danışmanı

Kartal’da kentsel dönüşüm sürecinde kat maliklerinin haklarını koruyan profesyonel danışmanlık hizmeti sunuyoruz. 50+1 çoğunluk karar süreçlerinde güvenli adımlar atın.

Devamını oku...

Kartal Kentsel Dönüşüm Uzmanı

Kartal’daki kentsel dönüşüm projelerinde uzman rehberliği ile kat maliklerinin haklarını güvence altına alıyor ve sürecin güvenli ilerlemesini sağlıyoruz.

Devamını oku...